Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 3 april 2012

Ny hund !!

Av Tina - 3 april 2012 09:09

Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!


   


Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.


Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det är så kul att träna hundar och vill gärna ha två samtidigt. Först var tanken en goldenvalp och då faktiskt en hane..(!) och sedan gick även funderingarna på att ta en kull på Qula. Samtidigt fick jag då veta att Lotta Treiberg skulle para sin fina Ruth med Jenny Hamrings hane Leo som jag hört så mycket gott om.


Tankarna snurrade hit och dit och hur ska jag kunna ha fyra hundar!! Och hur ska min älskade Minty ta att det kommer in en busig valp i huset.


Ja det visade sig vara inget problem alls! Minty är ju fortfarande väldigt pigg, om än nästan döv, och accepterar valpen fullt ut. Det blir också så att de andra hundarna tar över varsin roll för valpen så att Minty blir inte belastad alls. Är väldigt glad över Qula och Bambi som hjälper till så bra med Penny!!


Qula har (förstås) fått rollen som lekkamrat och fostrare. Det gick några dagar när Penny flyttat in men sedan började hon leka med henne. Först var jag rädd för att hon var för hårdhänt men hon har nu förstått att det är en liten bebis och hon leker fantastiskt med henne, ligger mest ner så att Penny kommer åt ordentligt :-) !


Bambi fick direkt rollen som den trygga och Penny sover jämt nära nära, ja gärna på henne. Hon har ett fantastiskt tålamod och någon snällare och mer stabil hund går inte att hitta!


Själv hade jag så mycket sparad semester så jag är nästan valpledig i 5 veckor!!! Jobbar någon dag då och då men det känns väldigt lyxigt och väldigt roligt! Ja just nu är jag förstås lite irriterad på vintern som kommit tillbaka... är inte precis vad jag tänkt mig att min vårledighet skulle innehålla...


 
 
Fia

Fia

3 april 2012 10:03

Jättefin bild, och hon är fantastiskt söt :)

http://hackebacke.blogspot.se

 
karin

karin

11 april 2012 10:01

Ha! Den lever!!! Jätte fin bild!

http://www.dons.se

Tina

11 april 2012 22:23

Ha ha, ja det är inte så tätt mellan uppdateringarna!!

 
Ingen bild

A-L,Cirrus&Mysak

27 april 2012 16:15

Oj så fina - alla 3!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Av Tina - 1 september 2011 15:33


   En nöjd Bambi som fick följa med matte till havet förra veckan! ...

Ovido - Quiz & Flashcards