Tinas goldenblogg

Alla inlägg under september 2009

Av Tina - 28 september 2009 13:56

I lördags var det 4 veckor sedan Qulas ormbett så nu är det fritt fram för henne! Jag har i och för sig redan utökat promenaderna men ändå tagit det lugnare än vanligt. Vill ju inte att hon ska få några efterföljande problem så jag har tagit det säkra före det osäkra!


Firade Qula på lördagen genom att ta med henne och Bambi på en strandpromenad vid Erken i ett helt fantastiskt väder. Hade med mig matsäck och en bra bok och var borta ett par tre timmar. Härligt! Qula fick springa som hon ville hela tiden och var nog mer i vattnet än på land!


Tog en hel del bilder men min dator har börjat krångla så jag hann bara ladda ner några bilder... Nu måste jag antagligen lämna in datorn och vad kommer inte det att kostaRynkar på näsan!


Bambi:


Bambi


Bambi.  

Qula kastar sig i från klippan (hade kollat innan att det inte var några stenar nära ytan)! Min galna vattenhund Skrattande!




Skön vattenkaskad efter svansen!


Av Tina - 25 september 2009 19:37

Vännen Ulla anmälde Bambis bror Mac till Östras jaktprov i Vallentuna den 11 oktober.  Vi har tränat en hel del i sommar/höst och han har varit såå duktig och jag har tjatat på Ulla att anmäla. Såg först att det var hela 91 (!) hundar anmälda vilket bara det inte är klokt.


Nu har startlistan kommit och han är inte ens reserv...  Fy vad tråkigt! Har inte kollat alla men ser i allafall att en del hundar redan varit ute på ett eller flera jaktprov i år. OK, Mac har inte ens varit anmäld tidigare i år... men en del hundar anmäls till flera prov och kommer inte med på ett enda medan andra startar både två och tre gånger. Visst är det något som är galet??? Borde man inte i dagens datasamhälle kunna ge förtur till de hundar som blivit bortlottade på tidigare prov?

Av Tina - 25 september 2009 08:24

Bild från söndagsträningen/fotograferingen!


Det är viktigt med greppet och farten in vid apportering. Karin demonstrerar för unghundarna:



  

Av Tina - 23 september 2009 19:13

Och så här blev resultatet:


  

Av Tina - 23 september 2009 09:34

Köpte min kamera i vintras och tycker faktiskt att jag upplever naturen ännu mer efter det. Eftersom jag bott på landet länge och hela tiden haft både hundar och hästar så är det självklart att man är ute mycket och upplever naturen och dess skiftningar alla årstider men när man tittar genom kameralinsen blir det på något sätt annorlunda. Jag har tagit en mängd bilder på blommor, träd, buskar, bär, frukt m m och till och med ogräs kan vara vackert:

 

 

Här blommar äppelträdet utanför köksfönstret...


  


.... och nu njuter vi av dess frukter!



Vinbären som en arbetskamrat kom och plockade av och som det sedemera ska bli vin av:


     


Slutligen min fina klematis:


     


Är ledig idag och svampen drar - nu går jag ut i skogen!!!

Av Tina - 20 september 2009 23:02

  Cool  Vilken härligt sommarvarm solig septemberhelg!


Lördagen tillbringades i svampskogen med några grannar. Efter först flitigt svampplockande och fyllda korgar med rödgul trumpetsvamp blev det fika mitt inne i skogen vid en liten sjö! Kan det bli bättre när man går mot slutet av september?! En dag att minnas när det regnar som värst i november.


Idag har det också varit mycket utevistelse. Karin kom över hit med sina två charmiga snart 7-mån valpar Linne och Cash och tillsammans med Bambi och Qula gick vi ut för en promenad och lite träning av de yngre. Karin hade med sig sin kamera så nu skulle vi försöka få till några fina kort på hundarna i "arbete". Karin har fotat de gula och jag de svarta!


Linne:


        



Cash:




Qula gjorde allt i full fart, har så mycket energi!






Bambi fick jobba med markeringar i högt gräs.


 




                    

Av Tina - 17 september 2009 22:40

Två kort tagna på två olika hundar men från samma ställe och på samma avstånd (ett par meter från start). Vem är vem? Gissa!


 


  

Av Tina - 17 september 2009 22:28

Har ju kunnat öka ut motionen på Qula den här veckan och när hon nu var med på promenaden hade jag inte hjärta att inte låta henne få en kort vattenmarkering. Här sitter hon och väntar lugnt och tyst på sin tur.


  


Vad kul hon tyckte det var Skrattande !!!





        

Ovido - Quiz & Flashcards