Tinas goldenblogg

Alla inlägg under februari 2010

Av Tina - 19 februari 2010 09:04

De (om några...) som läst min blogg tidigare i höstas vet att jag hade en del dataproblem då. När jag fick tillbaka den fick jag upplysningen att det inte var något man kunde göra (som inte skulle kosta nästan lika mycket som en ny) men att den kunde fungera ett par veckor till. Den gick ändå i nästan tre månader...


Men nu är det slut - finito - totalt svart!


Så nu är det datorjakt. Den jag hade köptes ny och höll bara i 2 år vilket jag tycker är skitdåligt! Kanske lika bra att köpa en begagnad vilket blir en massa kronor billigare?! Men hur vet jag (som inte är speciellt datakunnig) att det är vettigt köp???


Tips på bra laptop som inte kostar massor mottages gärna!

Sol

Av Tina - 10 februari 2010 16:56

Bästa tänkbara väder var det i söndags så självklart tog jag med mig kameran ut.


Qula är en riktigt retsticka, ibland fattar jag inte att de andra står ut med henne men de har ett oerhört tålamod och speciellt Minty leker massor med henne. Här har hon i allafall hamnat på rygg!



Bambi som är världens snällaste kan faktiskt se farlig ut:

  


    


Är fascinerad över hur snön håller sig kvar på växter (och stolpar...) !

       


Blå himmel - så härligt!!!



Bambi hjälper till... 



Försökte fota hästarna men de var alldeles för nyfikna och ville bara vara nära! Här Briza:


  


Axel:


       

Av Tina - 7 februari 2010 19:41

Tänk vad vänner kan lura iväg en på!


Min kompis och arbetskamrat Kerstin har i flera år "tjatat" om att vi ska börja spela tennis. Jag som aldrig slagit ett enda slag någonsin var väldigt skeptisk till en början men efter ett tag (ett par år) gav jag efter  .


Då Katarina som spelat tennis i många år (och tävlat) fick höra om detta bestämdes att vi skulle hyra en bana några timmar och så skulle hon visa oss grunderna. Vår gamla arbetskamrat Anne hängde också med och i lördags var det dags!! 


Både Anne och Kerstin hade i allafall provat på att spela tennis tidigare men jag var total nybörjare och trodde att jag knappt skulle träffa bollen. Katarina la upp det väldigt pedagogiskt och uppmuntrande och jag tyckte faktiskt det var urkul! TACK snälla Katarina!


Visst spred jag bollarna ordentligt till en början (Katarina fick lite extra motion) men vi kunde avsluta eftermiddagen med att spela en sorts "dubbelmatch" och det var mycket mer än vad jag hade trott från början.  



       

  

 


    

Efteråt bjöd Katarina på en härlig middag som gick i Italiens tecken. Jättegott var det, mycket blev det och förstås - sent blev det!


Idag är jag både trött och har träningsvärk i benen. Gick i allafall ut med hundarna i det strålande vädret och tog en massa bilder men de får komma in i bloggen en annan dag för nu väntar "I en annan del av Köping"!

Av Tina - 2 februari 2010 11:10

   VÄRLDENS FINASTE BAMBI FYLLER 6 ÅR!!!

 

                       Clip art - tårta, vaxljus.  fotosearch - sök  clipart illustration  teckningar



Åh vad jag är glad att jag fick chansen att köpa Bambi när hon var ett år. Tillsammans med henne har jag lärt mig massor och fått många nya vänner!        Grattis Bambi och alla hennes syskon!



          

       



 

Lek

Av Tina - 1 februari 2010 18:07

Sitter i kökssoffan och tittar på Minty 12,5 år som leker för fullt med Qula på köksgolvet. Inga ålderskrämpor där inte. Så söta!!!    



Bilden nedan tog jag för ett par dagar sedan utomhus men det ser likadant ut nu!


  

Ovido - Quiz & Flashcards