Tinas goldenblogg

Alla inlägg under juli 2011

Av Tina - 22 juli 2011 15:53

Tänk att de två finaste fölen föddes just här! Skämt åsido de är båda två riktigt riktigt fina! Ser ut att få rak korrekt benställning och det är väldigt viktigt inom travet. De växer fort och Brizas föl som föddes först är ju nu så här i början väldigt mycket större än Lunas föl.


Här kommer lite bilder på först Lunas föl:


 


         

Brizas föl:


       



Av Tina - 19 juli 2011 00:07


                    


Qula har tagit förstapris i nkl på Goldenklubbens KM!


Efter en vecka där det gått upp och ner i träningen pga hennes skendräktighet känns det enormt skönt att det gått vägen!


Trots fullt med mjölk i juvret gjorde hon ett jättebra jobb. Söket som jag ofta tyckt varit hennes svaga sida gjorde hon så bra!! Snabbt och effektivt hittade hon alla sex vilten :-)  Vattenmarkeringarna i hård blåst lyckades också bra. Den första var lång men den fixade hon snabbt. På den andra hamnade hon fel i vind och simmade för långt i sidled, men som hon jobbade... båten drev mot henne men hon vek undan och fortsatte leta, gav sig verkligen inte, simmade fram och tillbaka och till slut hittade hon anden.


På kritiken stod det att hon löste sista vattenmarkeringen föredömligt!


Sammanfattande kritik: En tik som visar den goda retrieverns alla sina egenskaper med bra markeringsarbete, bra sökarbete samt stadga.


           


Världens sötaste fjun har hon på huvudet också!

Syskonen fick också pris, Quake gjorde ett kanonjobb och fick ett andrapris, Qupido var inte sitt rätta jag men det blev ändå ett tredje pris.


Har från idag (el rättare sagt igår) semester så nu ska jag försöka få till lite mer uppdateringar. Har tagit massor med kort på fölen, samt lite från kennellägret, så snart så...


Av Tina - 1 juli 2011 14:56

Min duktiga fina Luna fölade igår kväll! Hon sköter sig helt fantastiskt och pratar och donar hela tiden med stofölet som är en kopia av sin mamma! 


 


 

Har inte vetat hur jag skulle göra med den här helgen då vi har det årliga kennellägret samtdigt som det var beräknat för Luna att föla. SKÖNT nu att hon klämde ur sig den lilla kvällen före. Första dygnet är det mycket pass och mycket som ska fungera så nu känns det lugnare att åka iväg. Har inte så långt dit så det kan nog bli att jag tar en tur hem i morgon! Nu dock efter en natt utan sömn ska jag sätta igång och packa för mig och Qula.


Ovido - Quiz & Flashcards