Tinas goldenblogg

Alla inlägg under november 2009

Av Tina - 30 november 2009 21:15

Efter en helg som gått i sjukdomens tecken är vi på gång igen!


Minty mår bättre!  Bakt-svaret har kommit, behandlingen blev till sist den rätta och förlängs nu ett tag till. Hon slipper äntligen ha tratt på sig vilket uppskattas kan jag lova !!!


Hann med ett träningspass med Ulla som hade Kryss med sig. Bambi var lite ofokuserad emellanåt men löste sina uppgifter bra. Qula vill massor för dagen vilket förstås är roligt. Vid markeringarna är hon dock lite överambitiös och går ofta för långt.


Qula är så himla rolig och har en massa idéer för sig. Här tittar jag på ett jaktprogram där de visar hur spaniels jobbar och där visselpipa används. Hon hade fullt sjå att försöka ta reda på vad som händer, var till och med i rummet bredvid och letade efter den som visslade...



 


Vad ligger här, det måste undersökas...

        


  

Av Tina - 27 november 2009 19:17

Vilket ekipage - mannen 97 år och hunden 16,5 år! Blev riktigt rörd av detta.


http://vimeo.com/7356697

Av Tina - 25 november 2009 16:53

Tänk att hitta så här fina gula kantareller den 25 november!!!


Var ute med hundarna när jag såg att det lyste gult i skogskanten = skogens guld!


  

Av Tina - 24 november 2009 18:13

Konstigt väder, solen strilade igenom molnen samtidigt som det regnade! Tog med mig hundarna på en kortare promenad så att även Minty kunde följa med.


Tänk ändå så milt det är när det snart är första advent! Några som är glada för det är korna och kalvarna som fortfarande går ute! De får förstås stödutfodras men kan ändå fortfarande gå och beta.


  



Dagens poseringsbild! Och t o m Bambi har öronen framåt...!!!



En vanlig syn - Qula hänger i Bambis haser...

Att hon står ut?!



Också en vanlig syn - att Qula ser ut som Toker...!!!



Finns mycket intressant att nosa efter...



Här har både Qula och Minty fått upp farten!



I denna grådaskiga årstid finns det fortfarande härliga färger att njuta av!




Hittade en julgran som redan är färdigklädd!



På hemväg:

                                        

Av Tina - 24 november 2009 16:44

Minty ÄR bättre!!! 

Det ÄR inte enbart önsketänkande!!!


Jag vet, det är tidigt än, men jag är väldigt tacksam över att det går åt rätt håll.


Här nedan en bild tagen idag och kamera ljuger faktiskt för på bilden syns det inte men hela vä sida av huvudet är sårigt och skorvigt. Svullnaden la sig dock efter kortisoninjektionen i fredags så med rätt vinkel ser hon ändå ut som vanligt!



 



Av Tina - 23 november 2009 20:54

Provar lägga in ett youtube-klipp. Gillar denna katt:


Ninja cat


Av Tina - 23 november 2009 17:13

Tack för tfn-samtal och hållna tummar när det gäller Minty!


Efter att det mest akuta hade lagt sig i fredags så har det egentligen inte hänt så mycket. Det har inte blivit sämre igen men heller inte speciellt mycket bättre. Tycker kanske nu när jag kom hem från jobbet att det ser lite lite bättre ut men samtidigt så hoppas jag det så mycket att det kanske är önsketänkande...


Trodde att jag skulle få svar på bakterieodlingen idag men får tydligen vänta till i morgon. Svampodlingen kommer att ta ännu längre tid.


Positivt är i allafall att hon är piggare och gladare. När vi nu lagar mat så har hon tagit sin plats vid spisen Glad !

Av Tina - 20 november 2009 17:01

Minty är inte bättre. Idag har hon fått ny medicin och jag hoppas, hoppas, hoppas så mycket att det ska hjälpa.

 

Det gör mig så ledsen att denna levnadsglada, busiga, charmiga, söta - ja helt enkelt den underbaraste som finns- inte blir bra!

 

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards