Tinas goldenblogg

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Tina - 1 november 2009 10:58

Oktober

 

Så är oktober månad slut och vintertiden (som jag hatar – vill ha sommartid året runt) är här.

 

På slutet har det inte varit så mycket sol men en fantastisk fin och solig dag tidigare i oktober passade jag på att ta med mig kameran när var jag ute med Qula och Bambi. Var ute i en kohage och var mest ute för att fota höstfärgerna.

 

  

 

  

 

 

      

Vi tränade även lite i en skogsbacke:

 

  

 

  

  

Bambi

 

Bambi  

 

Qula

 

Qula som har lite drag av Toker i sig Tungan ute!

 

Qula  

      

 

När jag var klar där fanns det bakom mig ett litet snår av taggbuskar och framför den en stor sten – där skulle hundarna stå och jag skulle få en fantastisk bild!!!

 

Hur som helst Qula hoppade upp på stenen och när jag fick upp Bambi hoppade hon ner, vi höll på så ett tag för de var inte samarbetsvilliga – när jag plötsligt hörde ett brak och ur busksnåret sprang det ut ett rådjur!!!  

Den stackaren hade stått och tryckt där under hela träningen men fick till slut nog när hundarna hoppade upp och ner på stenen. Bambi stannade hos mig men liten busig olydig Q drog efter en kortare sträcka innan hon kom på att matte skrek som en mistlur.

 

Tänk om jag hade haft kamera redo när rådjuret sprang ut  - det hade kunnat bli en bild att minnas.

 

En annan bild som kunnat bli bra var när jag  ännu tidigare i höstas var ute i skogen med kameran. Minty satt så fint i motljus i gräset i en skogsbacke så det skulle jag föreviga. Jag satte mig på knä och skulle precis lyfta kameran när någonting ”stort och svart” bara flög rätt mot mig i världens fart. Jag tror, hm..., faktiskt att jag skrek till lite... men det var rätt läskigt...

När jag vände mig om såg jag att det var en hare, den hade legat i gräset mellan Minty och mig och hade också fått nog av denna jobbiga fotograf...!!!

Ovido - Quiz & Flashcards