Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Gått ett år...

Av Tina - 24 augusti 2011 21:32

Andjaktspremiär för i år och vilken skillnad det var på Qula. Fia och jag brukar skoja om att våra Q:n bara är 1½ år så barnsliga som de är ;-) men nu helt plötsligt kändes det som att ja, hon har nog mognat en del! Pga jobbet kom jag lite senare men hann vara med på andra dammen och från början tog jag bara ut Qula. Det smällde bra och hon visade tydligt att det här, det är livet! Tog någon markering då och sedan var det ett stort eftersök både i vatten och på land. Hade då med båda hundarna och det var tydligt att Q tog för sig mycket mer än Bambi. 


Nu är det ju tidigt på säsongen och det är varmt både i luften och vattnet men jag tyckte hon jobbade på riktigt bra. Skickade henne både på land och i vatten och i början var det förstås bara att hämta, men även på slutet gick hon lika villigt ut och sökte gång på gång.


                             


Igår var jag ledig och då vädret var bra tog jag med Bambi och åkte ut till havet. Fotade en hel del och bilder kommer även här - snart :-) !

 
 
Fia

Fia

28 augusti 2011 06:33

Visst är det härligt när de utvecklas!? Qula var grymt duktig igår när vi tränade också, snabb och säker!

http://www.hackebacke.blogspot.com

Tina

28 augusti 2011 20:26

Tack! Var riktigt riktigt nöjd med Qula igår :-))

 
Ingen bild

Ankie

10 september 2011 17:41

Gud va avundsjuk jag blir, fast Johan har lovat att jag får låna Solo på två jakter när jag är ledig o han jobbar

Tina

12 september 2011 11:26

Åh det är klart, du har ingen hund nu med valpar och allt! Men nästa år har du väl flera att välja på ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards