Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Första pris för Qula!!

Av Tina - 19 juli 2011 00:07


                    


Qula har tagit förstapris i nkl på Goldenklubbens KM!


Efter en vecka där det gått upp och ner i träningen pga hennes skendräktighet känns det enormt skönt att det gått vägen!


Trots fullt med mjölk i juvret gjorde hon ett jättebra jobb. Söket som jag ofta tyckt varit hennes svaga sida gjorde hon så bra!! Snabbt och effektivt hittade hon alla sex vilten :-)  Vattenmarkeringarna i hård blåst lyckades också bra. Den första var lång men den fixade hon snabbt. På den andra hamnade hon fel i vind och simmade för långt i sidled, men som hon jobbade... båten drev mot henne men hon vek undan och fortsatte leta, gav sig verkligen inte, simmade fram och tillbaka och till slut hittade hon anden.


På kritiken stod det att hon löste sista vattenmarkeringen föredömligt!


Sammanfattande kritik: En tik som visar den goda retrieverns alla sina egenskaper med bra markeringsarbete, bra sökarbete samt stadga.


           


Världens sötaste fjun har hon på huvudet också!

Syskonen fick också pris, Quake gjorde ett kanonjobb och fick ett andrapris, Qupido var inte sitt rätta jag men det blev ändå ett tredje pris.


Har från idag (el rättare sagt igår) semester så nu ska jag försöka få till lite mer uppdateringar. Har tagit massor med kort på fölen, samt lite från kennellägret, så snart så...


 
 
Ingen bild

A-L,Cirrus&Mysak

19 juli 2011 07:45

Men Tina (å´ Quake) - såååå roligt!
Grattis!
Ser fram mot bilder på fölen :D

Tina

19 juli 2011 19:20

Tackar A-L ! Fast Q hälsar att hon heter Qula ;-)

Bilder på fölen kommer snart!!

 
Ingen bild

Fia

19 juli 2011 09:09

Än en gång grattis till dig och lilla Gullefjun!

Tina

19 juli 2011 19:18

Tack Fia! Qula hälsar att nästa gång är det Quakes tur!!

 
Birgittagitta

Birgittagitta

19 juli 2011 12:07

Jag är så glad för er skull, vilken tur att du faktiskt startade! Så söt hon är med sitt fjun på huvudet!

http://gitsan.bloggsida.se

Tina

19 juli 2011 19:18

Tack snälla Birgitta! Det känns så himla skönt, njuter fortfarande :D

 
Ingen bild

A.L

19 juli 2011 23:15

Asch tusan - det blev fel Q-namn - förlåt QULA! Jag skyller på värmen och nalkande "ålderdom" ... ;-)

 
Ingen bild

Jörgen och Macko

21 juli 2011 21:55

Stort grattis! Kanonkul när allt går vägen!

Tina

22 juli 2011 15:37

Tack Jörgen! Precis så är det, kanonkul att få "betalt" för all tid man lägger ner!

 
Ingen bild

Morten Rasmussen

22 juli 2011 00:11

Stort tillykke fra en stolt far :-)

Tina

22 juli 2011 15:34

Tack Gismo för så bra gener!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards