Tinas goldenblogg

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Tina - 16 september 2009 22:08

Det har varit lite svårt att blogga, i helgen kom jag inte in på bloggen. Den har bytt namn till bloggplatsen och de första dagarna gick det bra att logga in men sedan var det stopp, kom bara inte in. Hoppas det inte kommer att börja trassla för innan har det fungerat så bra. Men till de läsare jag har – ny adress för min blogg är: http://tinasgolden.bloggplatsen.se


Därefter var det två kvällar i rad som det inte gick att komma ut på nätet överhuvudtaget. Hm...  Skrikandes


Igår var vi och tävlade med vår travare Briza, här en bild tagen i somras:


Briza huvud


Fingumman försöker och springer i stort sett på sitt rekord varje gång men möter för tufft motstånd.  


Lite nytt om hundarna är att Qula är pigg, så pigg, så pigg. Har ökat på promenaderna och tar jag bara med henne och Minty kan hon vara lös och det uppskattas kan jag lova. Hon studsar fram men håller sig ändå hyfsat i skinnet. Är Bambi med går det bara inte att ha henne lös – dels hoppar Q på henne, biter henne i benen osv och dels springer de alldeles för mycket.  


Började jobba tidigt i morse så jag kom hem i hyfsad tid. Sambon och jag gick direkt ut i skogen för att plocka svamp. Det blev välfyllda kassar med både gula kantareller, svart trumpetsvamp, rödgul trumpetsvamp och nu även trattkantareller! Otroligt vad naturen erbjuder i år. God middag blev det också – omelett med svampstuvning!


Efter detta blev det en kortare stavpromenad med Minty och Qula innan jag träffade Ulla för en stunds träning. Vi träffade först kl 18.45 och då hade det redan börjat skymma och även blivit en del dimma. Vi tränade på med rätt mycket markeringar och det var inte så lätt för hundarna men Bambi var duktig och jag nöjd med henne! Blev ett par landdirigeringar också, den första blev spikrak, på den andra hamnade hon lite snett men det gick bra att få styra henne rätt. Avslutade med att träna markeringar på vatten och där igångarna var från ett halt berg. Kul träning men oj vad kallt det blev framåt kvällen – debut för säsongen med halsduk och handskar...!!!

Ovido - Quiz & Flashcards