Tinas goldenblogg

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Tina - 4 september 2009 20:31

Alla pratar om hur mycket kantareller de plockat och då menar jag alla - grannar, vänner och arbetskamrater. De berättar mycket de plockat. och det är verkligen massor. Visst har jag också hittat kantareller i år men inte alls så mycket som alla andra verkat göra...

Förra året hittade jag mycket svamp, det var så perfekt att gå ut i skogen och knalla runt med en liten valp (var valpledig i stort sett hela september förra året) så det var en favoritsysselsättning! På ett ställe som jag plockade kassar med svamp förra året fick jag för någon vecka sedan bara ihop ett par liter. Antagligen hade sommargästerna varit ute och plockat redan ;)...

MEN så idag efter jobbet gick jag och sambon ut i skogen och titta vad vi hittade:

På cirka 45 minuter plockade vi ihop denna korg, trodde den vägde minst 7-8 kg, var såå tungt att bära hem... men vid vägning var det 5 kg och det räcker bra det!!!


Ovido - Quiz & Flashcards