Tinas goldenblogg

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Tina - 2 september 2009 19:43


JAG har TRÅKIGT!!!
Ja vad gör man med en unghund som känner sig frisk men som enligt veterinären ska vara i ABSOLUT stillhet i två veckor... och sedan ta det lugnt i ytterligare två veckor...

När det blir dags för återbesök till Ultuna ska jag förhöra mig om hur långa koppelpromenaderna kan vara, antar att det också beror på vad hjärtkontrollen och blodproven visar då.

Om någon har några bra aktiveringstips (lugna) mottages de gärna! Qula tackar förstås även för alla uppmuntrande ord hon fått!


Träningen med Bambi rullar på och Ulla och jag har varit ute två gånger i veckan och kört vatten (oftast lite landträning också). Har ökat på svårighetsgraden och ofta gör Bambi det hur bra som helst men ibland blir hon osäker och behöver lite hjälp. Sammantaget har det i allafall gått framåt massor men någon anmälan till höstens sista jaktprov blir det inte. Är säkert bra kallt i vattnet då också vilket inte känns så bussigt när det är vattnet som är den stora utmaningen för oss. Har också sett att det varit massor med hundar anmälda i öppen klass.


Några dagar innan ormbettet när Ulla och jag var och tränade så var även Qula med, det hade innan dess varit ett rätt långt uppehåll pga hennes fukteksem. När det gäller vatten och Qula är det full fart -  hon verkligen ÄLSKAR vatten. Hon är tyst och lugn när hon ser andra hundar jobba men jag har märkt att när jag tränar Bambi och hon tittar på finns det risk för pip så det brukar jag undvika. Här har hon fått en markering och kastat sig i.


Och här är hon på väg tillbaka!



Ovido - Quiz & Flashcards