Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Datorkrasch...

Av Tina - 1 oktober 2009 16:18

Ja nu är man utan dator ett tag. Var inne med den i tisdags och reparatören uttalade sig drastiskt och sa att den håller på att dö... Han kunde inte laga eller felsöka den själv utan datorn är lämnad vidare till en firma som ska kontrollera om det överhuvudtaget går att laga och om det är vettigt kostnadsmässigt. Han sa att de här bärbara datorerna brukar ha en livslängd på cirka 3 år (!). I allafall kunde han rädda fotona som fanns på datorn och de är nu överförda till ett USB-minne.


Blir en snabblogg på jobbdatorn innan jag går hem för dagen idag.


Angående hundarna hinner jag inte med lika mycket träning eftersom det blir mörkt såpass tidigt men var igår ute och la bland annat ett sök till Qula. Hon fick sitta och titta på när jag gick ut och la söket för det känns inte som hon riktigt har fattat detta ännu. I allafall hämtade hon 3 stycken i rasande fläng innan hon på den 4:e stannade och titta på mig och undrade vad hon skulle göra. Tog det lite lugnt ett tag och skickade sedan henne igen och då var det full fart ut. Men den 5:e och sista apporten fick Bambi hämta.


Sammantaget är det i allafall mer fart på Qula nu än tidigare i somras (hoppas bara att det håller i sig och inte är en reaktion efter den långtråkiga konvalescensen). Däremot har samtidigt avlämningar blivit sämre, hon håller i men "bollar" ibland med apporten på vägen in. Nu struntar jag i det för jag vill så gärna hon ska ha den här goda farten in till mig och hoppas att det kommer att lösa sig längre fram.


Stackars Minty har fått ett sår på en baktass och har nu haft tratt i över en vecka. Står även på penicillin men det ser trögläkt ut. Hon har också börjat höra dåligt och det har kommit snabbt den sista tiden. Det så påtagligt att hon börjar bli gammal Skäms .



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards