Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Söndagsträning!

Av Tina - 19 oktober 2009 13:00

Datakillen ringde sent fredageftermiddag och nu är nya budet att han ska ringa måndageftermiddag (idag) och lämna ett kostnadsförslag. Undrar om jag vågar tro på det...



Igår var Martin här och vi tränade alla hundarna, dvs Bambi, Qula, Qupido och Julle. Vi hade sån tur att solen började skina så det blev riktigt varmt. Vi körde bara med vilt, hade två änder, en mås och en kråka. Började med att hundarna fick se att vi la ut ett par vilt i skogsbrynet, därefter backade vi så att hunden skickades över ett brett dike men innan de fick gå på linjemarkeringen kastades en markering över en stenmur. Qula klarade det bra och det gick lite fort in som ut.


Var så himla kul idag att hon idag hade jättebra fart under hela träningen!!!


Vi kastade sedan lite markeringar åt varandra över muren. Därefter la vi ut ett sök med de 4 fåglarna och började lägga ut dem rätt långt bort så det blev en lång startsträcka. Bambi började och det var förstås inga problem för henne. Med Qula känns det nu som att 25-öringen ramlat ner! De första tre gick väldigt snabbt, när det var en kvar fick hon ett stopp efter 10-15 meter och började nosa i gräset (där vi hade lagt ut linjetagen tidigare). Tog in henne och skickade igen - och då sprang hon ut i rätt område och fick in den sista. Kul! Sedan avslutade vi med att Martin la en dirigering till Bambi som var riktigt riktigt lång (längsta hittills för Bambi). Den gick rätt över fältet bort mot ån men det var en skogsdunge på hö sida som drog ordentligt. Tidigare har jag ofta lagt dirigeringerna mot något, sten el träd el något liknande, och jag har börjat märka att Bambi gärna själv tar sikte mot det som finns i riktningen så det här var en riktigt bra övning. Hon gick snett in mot träden så jag tog tillbaka henne en gång, andra gången gick hon också åt det hållet men då stoppade jag och fick iväg henne rätt och fågeln kom in!  Som sagt kul träning och det kändes bra med båda hundarna!


Lägger ut ett par höstbilder jag tog för en tid sedan!


 


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards