Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Unghundsderby

Av Tina - 17 juni 2010 15:31

Brrrr - läskigt.... men det blir unghundsderby i helgen! Pga krånglande bil och att då köra ensam i nära 100 mil har gjort att det känts högst osäkert om det skulle bli något över huvud taget. Men nu har det ordnat sig tack vare snälla Q-syskons mattar och hussar - tack Anette och Martin!!!


Tränade tillsammans med Lasse, Cilla och Martin igår och vi drillade hundarna i svår terräng med markeringar. Det var över djupa dydiken inne i skogen samt ute på ett kalhygge där alla markeringar var mer eller mindre knepiga med dolda nedslag.


Det var som sagt svåra markeringar men jag tycker det gick bra och jag är glad över min Q-unge! Men vad svårt det är att stå och vänta när terrängen gör så att man inte ens ser var hunden är - hur ska man då kunna hjälpa till?


Undrar hur svårt det blir i helgen...


Här några gamla bilder på Qula

  


  





 
 
Ingen bild

A-L

20 juni 2010 18:57

Grattis till fina poäng på ungundsderbyt!
Lite trist med 0:an - men om jag räknade rätt blev ni 8:e bästa golden = topp 10!!

 
Jörgen & Macko

Jörgen & Macko

21 juni 2010 21:24

Bra jobbat på unghundsderbyt - fina poäng! Grattis!

http://macko.guldhund.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards