Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Väntar....

Av Tina - 3 september 2010 18:37

Inget är som väntans tider...


Har anmält Bambi till fyra jaktprov. På ett blev hon helt bortlottad. På två av dem är hon sistareserv och då känns det ju inte så troligt att hon kommer med. Tillfällighet???


Provet i morgon i Siggefora är det hon hamnat bäst till och då är hon 6:reserv....


Men man vet ju aldrig, det kanske är en massa som stryker sig i kväll.... så nu väntar jag att telefonen ska ringa ;-)

 
 
Ingen bild

Fia, L & Q

4 september 2010 15:17

Hur går det? Har ni kommit med?

Tina

4 september 2010 20:25

Ja, vi kom med tack vare att de inte fick tag i dem som var reserver före oss...!!!

 
Ingen bild

A-L

4 september 2010 16:49

Neej, det vore nog bra med oanmälda besök ute på proven för att kontrollera hur regelverket efterlevs! Med min ultrakorta kommisarie-erfarenhet från jaktprov fick jag ändå höra många olika varianter på "lottningar" ... Ibland låter det (vet dock inte vad som är sant och vad som bara är skrönor) som om betydligt fler än markägaren ska ha företräde till aktuellt prov (typ alla funktionärer) och att avdelningens domare/ kommisarie/ provledare ska ha betydligt fler företräden än till *ett* prov med *en* hund under *en* säsong ... ?? När jag (enligt reglerna) kollade vilka av de anmälda Nkl-hundarna som redan fått sitt 1:a pris och alltså ska stå tillbaka vid överanmälningar/ inte vara med i lottningen - då fick jag kommentarer för det = nå´t knäppt är det!?! Samtidigt kan jag ha förståelse för att de få personer som fortfarande arbetar ideellt i föreningarna på något vis vill ha lön för mödan - tex en garanterad "lottad" plats i startlistan. MEN - rätt är det INTE!
Hoppas det blir många strykningar så att du & Bambi kommer med!

Tina

4 september 2010 20:24

Hej A-L! Härligt med långt svar! Det är lite knepigt och jag håller med dig, de som arbetar ideellt måste ju få lön för mödan men att de ska ha rätt att vara med på flera prov...
Idag träffade jag en man som som berättade att han hade anmält sin golden till 4 prov och blivit ordinarie på 3 av dem!!! Och vi som inte blivit ordinarie på något... Snett är det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards