Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Dagarna rinner iväg och

Av Tina - 27 oktober 2010 12:08

Dagarna rinner iväg och det är redan onsdag... men jag tänkte skriva om helgen!


I fredags kom snön hit och vi fick nog cirka 1 dm, min nya bil fick bekänna färg och den kändes kanon !


På lördagen låg snön fortfarande kvar och det var ett riktigt grått och tråkigt väder hemma. Åkte iväg till Monica och de hade inte fått någon snö alls - konstigt när vi bara bor ett par mil ifrån varandra. Tränade hundarna och då framför allt Bambi. Det blev mest markeringar och då över diken, över högt gräs, dolda nedslag med mycket luriga siktförhållanden för hundarna men oj vad hon var duktig! Även dirigeringar gick bra!


Monica och jag tog efteråt en tur i skogen och vi hittade en massa svamp, mest rödgul trumpet men även fina gula kantereller. Otroligt svampår i år!


På söndagen åkte jag och Qula till Fia i Uppsala för träning med Q-syskonen Quake och Qupido. Vi la bland ett ett område med dummisar, gick på linje, kastade markeringar och skickade bakåt. Quling fick ett sorkstopp (blir galen på detta och det fick hon veta)! På slutet blev det även lite stadgeövningar med, hmmm, mycket lurigt kastade dummisar - tack Martin och Fia för detta !!! Men kul hade vi trots iskallt regn och goda skratt blev det också (speciellt på slutet)!

Just det ett närsök á la Fia hann vi också med!

 
 
Ingen bild

Fia

27 oktober 2010 16:15

Ber (lite) om ursäkt för en del väl taskiga kast, skyller delvis på min något outvecklade förmåga att kontrollera kasten. ;) Fast vi fick ju igen till viss del i alla fall... ;)) Ser fram emot mer skratt kommande helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards