Tinas goldenblogg

Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Tina - 29 juni 2011 22:16

  Såklart blev det så, borde inte bli förvånad... Kennelläger till helgen och Qula förnekar sig inte - denna gång är hon skendräktig :-(


För två år sedan var hon segare än någonsin, ville inte äta och var allmänt konstig. Cilla och jag trodde hon var sjuk och skulle till att kolla tempen när jag upptäckte att hon hade fullt med mjölk...


Förra året hade jag goda förhoppningar om att hon skulle vara pigg, unghundsderbyt hade precis varit och där hade hon varit duktig och jobbat på jättebra. Så kom kennellägret och där var hon urtrist och ville ingenting... och på måndagen såg jag att hon börjat löpa...


MEN i höstas när hon var skendräktig fungerade hon riktigt bra så jag har inte kastat in handduken än!


Annars har vi tränat på en hel del, senast i kväll har det varit vattenträning och hon gjorde ett par riktigt fina och långa dirigeringar. I helgen fick hon ett rent "trutsök" och dem tog hon in spontant och snabbt!


Nu blir det lite mat och mycket motion så kanske det stoppar upp snabbare.



Ovido - Quiz & Flashcards