Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Mycket vattenträning.

Av Tina - 25 augusti 2009 23:21

Sedan förra inlägget har jag och Ulla tränat vatten med Bambi och Mac ytterligare två gånger. Första gången var vi på samma ställe som sist och båda två löste sina dirigeringar plättlätt. Börjar de känna till detta ställe och vatten för bra?? OK sagt och gjort, vi lånade en grannes båtplats och båt och i söndags blev det träning på annan plats. Det var tät vass vid kanterna, lite glesare vass mitt i plus näckrosor lite överallt och en bra bit ut fanns det gruppvis lite tätare vass där vi kunde lägga dirigeringarna. Svårt att gissa avståndet men det kändes långt..., längre än vi provat tidigare...

Mac började och jobbade på bra, fick lite hjälp vid en av dirigeringarna. När det var Bambis tur tänkte jag först fega lite och inte lägga ut dirigeringen i vassdungen som var längst ut men Ulla fick mig på andra tankar. Tur var det för Bambi löste det hur bra som helst, bara simmade på och tog mina tecken så att hon snabbt hittade båda dirigeringarna! Är knappt så jag fattar det! Har det lossnat för henne/oss på vatten – ska jag våga anmäla till prov... Får se men på torsdag är det dags för ny träning!

Efter träningen gick sambon, Qula och jag ut i skogen och letade efter skogens gula guld – kantareller! Här en bild på resultatet!!!

Liten Q har tappat så mycket päls att man ibland tror att det hamnat en liten jaktlabbe bland de andra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards