Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

J-a skit!

Av Tina - 31 augusti 2009 20:23

Qula har blivit ormbiten! Det hände i lördags och bettet tog någonstans på nosen. Det svullnade upp väldigt snabbt så det vara bara att sätta sig i bilen och åka till Ultuna djursjukhus. Vi har nog tur som har akutdjursjukhus på så pass nära håll men i lördags tog de 45 minutrarna ändå väldigt lång tid... Efter ett tag lät det lite när hon andades och då blev jag verkligen orolig, tänk om det börjat svullna i luftvägarna. Men så var inte fallet utan det var nog mest stress och smärta som gjorde att hon lät för så fort hon fick smärtstillande lugnade det ner sig. Hon fick stanna ett dygn på Ultuna med dropp och smärtstillande samt fortlöpande kontroller på hjärta och blodprover. Hon är nu hemma och faktiskt väldigt pigg. Svullnaden har inte gått tillbaka helt men på god väg. Nu är det viktigt att hon ska hålla sig lugnt i fyra veckor(!) med endast korta rastningar i koppel. Hon är redan så pigg att hon inte kan vara i samma rum som de andra hundarna för då ska hon bara leka. Stackars lilla Q som ska vara i stillhet så länge - ha så mycket energi och inte fatta varför det inte blir några roliga promenader och träningar...

Älskar sommaren men den vore fantastiskt mycket bättre utan ormar och fästingar.

Här kommer en bild tagen bara för någon vecka sedan på glada friska hundar med Qula i täten!

 
 
Ingen bild

A-L

31 augusti 2009 22:48

Usch vad otäckt!
Jadu - sommar kunde vi va´ utan av många anledningar ;)
Håller tummarna för ett snabbt tillfrisknande!

 
Karin

Karin

1 september 2009 08:22

Krya på dig puss till Qula, som förhoppningsvis lärt sig en läxa angående ormar!

http://www.dons.se

 
Ingen bild

Fia, Lava & Quake

1 september 2009 08:30

Stackars Stackars lilla Qula!!! Inte lätt för ett litet Q att hålla sig stilla i 4 hela veckor :(
Hoppas att allt går bra i alla fall och att hon gör som doktorn har sagt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards