Tinas goldenblogg

Alla inlägg den 31 december 2009

Av Tina - 31 december 2009 14:29

Nu är det bara några timmar kvar av år 2009. Någon egentlig årssammanfattning tänker jag inte göra men i allafall nämna lite om hundarna.


Bambi:



  

Bambi min fina långbenta golden som älskar att springa! Oj så mycket vi tränade i somras och höstas, vi tragglade verkligen vatten. Det blev framsteg men däremot kom de för sent på säsongen så det blev inte anmält till något prov. Målet för 2010 är att starta i öppenklass på B-prov, om inte annat så är det säkert nyttigt för mig att prova på...

Så jag hoppas att när våren kommer kan vi fortsätta där träningen i höstas slutade för då kändes det riktigt bra!


Qula:

 




Qula min härliga busiga unghund! Hennes år har varit lite upp och ner! Löpte tidigt under våren vid 9 mån ålder och var mycket påverkad av det och sedan av skendräktighet som tyvärr hamnade mitt under Höghedens årliga kennelträff. Hon fick även fukteksem i slutet av sommaren och strax därefter blev hon ormbiten... Ovan syns en bild när vi var inne på veterinärhögskolan och hon blev sedan ännu mer svullen.

Som tur var gick det jättebra efteråt, hon fick inga men av ormbettet och vi har tränat på mycket under senare delen av hösten. Målet är förstås att starta i nybörjarklass!




Minty:

 

  


Minty min älskade tant! Ni som följt bloggen vet ju att hon haft en besvärlig höst med sår, utslag m m. Nu hoppas jag hon får vara frisk och fortsätta ha "barnasinnet" kvar och vara så härligt busig och glad som hon är nu!





Full fart mot år 2010 får illustreras av Qula!






Gott Nytt År!        

Ovido - Quiz & Flashcards