Tinas goldenblogg

Alla inlägg under mars 2010

Av Tina - 9 mars 2010 08:52

Jag vill bestämma vem som vinner melodifestivalen på lördag! Kan jag inte få det?


Har faktiskt inte sett alla uttagningar men så fort jag på radion hör introt på den här låten vrider jag direkt upp ljudet - och i början tänkte jag inte ens på att det var en melodifestivallåt!!! Den har något som slår an direkt och det måste ju vara bra i eurovision song contest   .





Av Tina - 8 mars 2010 21:04

    


Vad hände i helgen - helt plötsligt satte sig Bambi och poserade!!! Min finhund !


(För de som inte vet - Bambi gillar inte att bli fotad utan brukar se riktigt lidande ut.)


Av Tina - 6 mars 2010 17:17

Oj vad vädret ändrar sig, i morse var det -22,5 grader, vid 11-tiden träffades jag och Ulla för en promenad och då var bara ett par minusgrader och ett helt fantastiskt väder. Skönt att det även är fint väder på helgerna ibland!!!


Det är så himla häftigt att det går att ha så många hundar lösa samtidigt och att inte ett minsta gruff hörs. Retrievers är en härlig ras! Kameran var med och här kommer en del av bilderna.



 Mina hundar är aldrig svårlastade


 

Jag var först på plats och här har mina förväntansfulla hundar fått varsegod-kommando!


En massa hundar är det...

  

Qula har hamnat i ryggläge


Bambi


Qula


  

Qula


                                               

Kryss (tror jag...)


Hela gänget samlat



              


Är det någon som ser hur många hundar som var med på promenaden? Inte så lätt att räkna alla gulingar   !

Av Tina - 4 mars 2010 20:47

Äntligen med dator igen   ! Jag som älskar att titta på vinter-OS har knappt hunnit sakna den heller.


Med all den här snön som fortsätter att falla ner är det mest promenader och att följa med på längdskidsturer som gäller för hundarna. Träningen lyser med sin frånvaro...


Hos oss bor också två katter som även de ibland fastnar på bild. Här Bus som inte gillar att vara ute i snön utan istället hittar på en massa rackartyg inomhus. Här har han hoppat upp på köksdörren...


 


Isak som i allafall gillar att vara ute en del:


     


Men vilka race det blir inomhus när Bus och Isak sätter igång - mattor ryker, stolar välerr och sedan lägger sig förstås Qula i det hela!



Qula i snöhögen utanför huset som har blivit ännu större sedan fotot togs!  


  


Sötaste Minty!

Ovido - Quiz & Flashcards