Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Tränat igen

Av Tina - 22 mars 2011 23:11

Nu när snön äntligen börjat minska så kunde det i söndags äntligen bli en del markeringsträning. Qula började med att tro att kasten gick mycket längre än de gjorde - hon har mycket god tilltro till kastaren   !

Det blev bättre efter ett tag och det var verkligen en nyttig och rolig träning!


I kväll var det åter dags för en tur till Uppsala för träning tillsammans med Fia och Martin. På våra "träningsställen" var det antingen tungsprungen snö eller helt vattensjukt.


Vi hittade istället en slänt med lite träd och buskar där vi kunde kasta markeringar. Hundarna startade på en parkeringsplats med staket så det blev helt perfekt med ett hinder på vägen. Qula skötte sig utmärkt och alla kom in snabbt. Bambi krånglade till det lite för sig då hon inte kunde gå raka vägen när det var ett hinder i vägen...


Ett närsök hann vi också med innan det blev för mörkt.


Det är verkligen vår nu - första träningen utan handskar i år!

 
 
Ingen bild

Morten Rasmussen

23 mars 2011 23:19

I får også brug for alt den træning I kan. Jeg forventer, at I alle er kommet MEGET langt når vi mødes til sommer.
Da Gismo var 2½ år var han kvalificeret til både Vinderklassen (Eliteklassen) på både A og B prøver. Og havde fået sit første certifikat. Vi forventer da, at alle Gismobørn er igennem åbenklasse, når vi kommer til Sverige :-)

Tina

23 mars 2011 23:45

Ha ha! Men vad bra att vi inte har kommit längre då - för annars får ju inte Gismo fortsätta att glänsa!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards