Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

WT

Av Tina - 11 april 2011 22:36

Vilken härlig dag det blev igår!


Eftersom jag ett par månader bara väntat på Qula ska börja löpa var jag lite rädd att hon skulle pricka in den här dagen men, som tur är(!) får jag vänta lite till...


Efter en trevlig kväll tillsammans med Fia åkte vi tidigt på morgonen till Lidingö. Nkl var först på morgonen men tyvärr hamnade jag och Fia i olika grupper så jag kunde inte se Quake på någon station.


I nkl var det markeringar på alla stationer och det var nog så knepigt eftersom det på fyra av dem var dolda nedslag. Qula klarade tre av dem helt på egen hand och vi fick 19, 19 och 18 poäng. På den fjärde fick jag hjälpa till lite och hon lyssnade jättebra på mina signaler och det blev 17 poäng. På den femte stationen var det en markering inne i skogen där skytten stod helt i linje med nedslaget. Mycket konstigt tyckte Qula som stannade vid honom och började titta på vad han hade för intressant i hinken bredvid sig… och något sådant har vi inte tränat på… Fick blåsa stopp och vi fick kontakt – därefter fick jag ut henne och hon hittade markeringen. Tyvärr blev det då bara 13 poäng där


Totalt fick Qula 86 poäng vilket jag är urnöjd med! Placeringen blev 4:a (på samma poäng som 3:an) av totalt 49 hundar !!


Quake nollade tyvärr en station men fick samtidigt snygga 20 poäng på en annan! Totalt blev hon 21:a med 64 poäng.


Sedan blev det Bambis tur och här samlas vi för genomgång på första rutan.  


 

Bambi var så himla duktig hela dagen, hon gillar den här tävlingsformen och försöker alltid göra sitt bästa!


Det var rätt knepiga rutor men roliga och varierande. Det var dubbelmarkering med dolda nedslag (16 p). Dubbelmarkering med dolda nedslag under förflyttning där skytten bestämde vilken man skulle ta in först (19 p). Dubbelmarkering varav en dold där man gick par och den först kastade skulle tas in sist. Där missade Bambi helt att markera nr 2 och jag fick dirigera henne dit, den dolda tog hon däremot perfekt (16 p). Två rutor var markering och dirigering (15 resp 18 p).


Totalt fick hon 84 poäng vilket räckte till en andraplats!!! Kul också att det var en annan golden som vann - så av 43 hundar var det två golden i topp!!!


 

 

Tack Fia för fotona!!!


Avslutningsvis våra fina Höghedare, Bambi, Qula och Quake!


 

 
 
Ingen bild

A-L,Cirrus&Mysak

12 april 2011 06:52

Vilken säsongsstart :D Grattis till er alla tre - både två och fyrbenta!

Tina

12 april 2011 12:48

Tack snälla! Är så stolt och glad över mina fina gulingar :) Med Bambi trodde jag inte hennes poäng skulle räcka så när de ropade upp hennes namn vid prisutdelningen blev det en glädjechock!

 
Ingen bild

Jörgen & Macko

14 april 2011 23:58

Grattis! Vilken kanonbörjan på säsongen!

Tina

16 april 2011 21:38

Tackar allra ödmjukast!!! Hoppas vi ses i sommar :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards