Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Fredag em

Av Tina - 17 juni 2011 15:53

Nu fredageftermiddag och om ett par dagar är lilla fölis redan 2 veckor!! Hon växer och är hur fin som helst  . Luna har börjat fylla i sitt juver men det dröjer nog ett par veckor till för henne som det verkar. Då blir det till att vaka igen... Spännande och lite oroligt...


Hundträningarna fortsätter - försöker komma ihåg och det har i allafall varit tre träningar med vilt vilka i stort sett gått bra! Första gången var hos uppfödarna och det var väldigt kvavt och varmt ute plus att jag hade gått två långpromenader med flit för att se om en lugnare Q var snällare mot vilten, vilket hon var. Då var det perfekta ingångar och avlämningar. Dagen efter (med samma vilt) var hon väldigt mycket piggare men det gick bra även då förutom att hon vägrade en trut som var lite äcklig. Tog därför fram en annan trut på träningen hemma några dagar senare och då var det ingen tvekan alls, spontana upptag och bra avlämningar! Hade även en liten duva med och den rullade hon lite i munnen sista metern in men inget tugg i allafall.


Kanske kanske kanske kan det bli ordning på viltet....???


I onsdags var det dags igen för träning hos Lasse och oj vad nöjd jag var med Qula. I regn med dåliga vittringsförhållanden och väldigt högt gräs klarade hon markeringar med apportkastare och tennisboll jättebra. Full fart och fokus och även om hon fick ligga i och leta var det hela tiden med bra intensitet och full fart hem! Ett par dirigeringar gick också bra. Trots att de andra var ökl-hundar och ekl-hund höll hon jämna steg med dem (tycker jag... i allafall...).


På söndag är vi på det igen och då blir det vattenträning!


Trevlig helg önskar jag Er som läser denna blogg!!

 
 
tove, sandra & Anna

tove, sandra & Anna

17 juni 2011 16:17

hej!
kika gärna in på våran fotoblogg! :D
Och följ den gärna i bloglovin! :)

http://stafoto.blogg.se

Tina

17 juni 2011 16:21

Hej,

Kommer absolut gå in och titta på er fotoblogg! :-)

 
Ingen bild

Fia

17 juni 2011 21:23

Å vad roligt ni har. Jag sitter här och är grön av avund!!! Eller ja, mer rödprickig kanske.. Kul att det går så bra! Kraam

Tina

17 juni 2011 22:35

Ja, men det fattas en i träningsgänget... Det var bra med myggor på träningen i onsdags så du kommer att känna igen dig ;-) Ses snart! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards