Tinas goldenblogg

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Tina - 23 augusti 2010 22:26

I lördags var jag och Bambi (via Lasse) med på andjaktspremiären på Lockstaholm, drygt 200 änder sköts så de hundar som var med hade att göra! Jättekul eftermiddag/kväll som avslutades med en supergod köttgryta!


I söndags var Lasse, Cilla och Fia här och tränade. Lasse hade med vilt och gjorde ett provupplägg förutom vatten.


Jag började med Qula där markering och linjetag gick bra men söket var jag inte nöjd med. Hade kameran med mig och när jag gick med mina hundar var det Fia som fotograferade.


Markeringen på väg in.

  

På väg ut på söket.

         

In med and från söket. 


Övriga nybörjarhundar var:


  

Killen

 

Quake

    

Maybe

 

En stunds fika i gröngräset hann vi med innan Bambi och Mulle gick ökl-upplägget. Cilla hade en mycket närgången gräshoppa sittande hos sig - länge!

 

    

 

  Lasse berättar upplägget.

 

''

Bambi på väg ut att ta första dubbelmarkeringen. De hamnade i högt gräs och hon klarade båda bra!

 

Första hittad!


Dirigeringen var riktigt riktigt lång men oj vad hon gjorde den bra, jättekul!

 

Vi turades om på söket och Bambi jobbade på bra i början. När hon skulle ta in sin sista var hon rejält trött (gårdagskvällens andjakt påverkade nog en del).

         


     

Mulle. 

Ovido - Quiz & Flashcards