Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Bytte mark

Av Tina - 9 maj 2010 10:23

Bytte mark och träningskamrater igår! Var till Karin och Janne och de tog med sig varsin svart, Cash och Rea, när jag tränade Qula. Nyttigt för Q med lite nya träningsställen och hundar!


Cash och Rea skulle mest träna stadga men fick även några markeringar och det gick bra. Qula tränade också förstås stadga eftersom hon var lös hela tiden, i övrigt blev det linjetag och markeringar på fältet och i skogen med dolda nedslag. I stort jättenöjd med henne, hon var följsam, stadig, markerade superbra, hade snabba upptag och kom in direkt till mig. Det enda var (vårt vanliga problem...) att hon ett par gånger var något långsam in.


Medan jag gick och bytte hund lade Janne ut två stycken dirigeringar åt olika håll till Bambi. Det blåste halv storm ute så jag fick (med hjälp av de andra...) tänka till hur jag skulle skicka henne. Nu är ju Bambi inte den som alltid går spikrakt åt det håll jag pekar men det gick ändå såå bra! Full fart ut, ett stopp för att visa riktningen och så pang på dummien! Det som blev svårast för henne blev den relativt korta störningsmarkering hon fick innan en av dirigeringarna. Den hade hamnat en bit upp på berget och sedan rullat ner i en skreva.


Vad himla kul det är att träna och att ha två hundar att träna   !


Grattis också till Ulla som fick ett 2-pris med Kryss igår!!! Nästa gång blir det 1-pris för hon blir bara bättre och bättre!


 
 
Ingen bild

A-L

9 maj 2010 21:40

Kul att träningen går bra! När blir det start för Q och B då ... ;-)

 
Ingen bild

Tina

9 maj 2010 22:35

Planen är i sommar för båda - hua....
B skulle jag nog kunnat prova redan nu men det blir nog bra att hinna träna lite mer vatten!

Själv då A-L? Tränar du någon apportering?

 
Ingen bild

A-L

10 maj 2010 12:20

Usch nej - min motivation till träning är helt & hållet som bortblåst. Vete 17 om/hur jag någonsin ska hitta tillbaka till den??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards