Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Skön vecka med

Av Tina - 23 maj 2010 20:54

Skön vecka med extra uttagen semesterdag som badade i sol! Lördagen innehöll lite av varje, bl a blev det äntligen av att plantera blommor i krukor + de nyinköpa balkonglådorna som dock inte kommit upp än.


 


Rensade också bort en massa ogräs i rabatterna - hatar kirskål !!!   De är överallt och jag tror faktiskt de växer flera cm om dygnet...


Efter även hund- och hästträning blev det äntligen dags för fika på verandan:


  


Igår blev det träning i strålande sol och med flämtande hundar. Monica var här och vi hittade en ny kohage att träna i! Bambi tyckte det var lite jobbigt i värmen och var inte lika pigg som vanligt medans Qula var urpigg och träningssugen. Nöjd med allt (!) hon gjorde men kanske speciellt nöjd med att hon i full fart kom raka vägen in varje gång!


Idag väderomslag med åskväder och sedan ösregn hela dagen och endast 9 grader... Var en sväng till Karin för att trimma Minty som fått världens päls efter sin livmoderinflammation och kastration. Passade även på att träna en kort stund i regnet och idag var Bambi lika pigg som vanligt. Med risk för att vara tjatig - nöjd med liten Q igen! Tre markeringar där i allafall två hade helt dolda nedslag löste hon snabbt och effektivt!




 
 
karin

karin

26 maj 2010 10:36

Oj, här har det ju blivit rena inredningsbloggen med mys i lådor och på verandan ;-)

http://www.dons.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards