Tinas goldenblogg

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Tina - 21 januari 2010 07:19

Ibland när man tränar verkar det som att hundarna helt och hållet har glömt bort sin markering - de har inte en aaaning var den är utan snurrar runt lite hjälplöst...


Men visst kan de om de vill....


Igår eftermiddag tog jag med mig Bambi och Qula till Ulla i Edsbro och vi gick på ett för mina hundar helt nytt ställe. Eftersom det kunde komma bilar hade jag mina hundar lösa en i taget. Vid ett tillfälle hittade en av Ullas hundar en "mumsigt" ben som Q efter ett tag snodde. Det blev lite bökigt när alla ville ha benet så jag tog det det ifrån henne och både Ulla och jag höll för ögonen   på de intresserade när jag slängde iväg det ut i skogen. Hade då Bambi i koppel och tänkte inte så mycket på henne.


Vi gick ett par kilometer till innan vi vände och gick tillbaka. Bambi som då var lös hade förstås full koll - när vi närmade oss drog hon iväg och snabbt som attan hade hon  hämtat benet!!! Inget fel på minnet då inte...



Ovido - Quiz & Flashcards