Tinas goldenblogg

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Lugn helg

Av Tina - 19 januari 2010 22:31

Det har blivit dåligt med uppdateringar på slutet men det händer inte så mycket just nu. Helgen var lugn, sambon var på Ålandsresa så jag fick ha hund- och hästpassen själv   !


På lördagen var jag till Monica och hon konstaterade något som jag också snuddat vid i tankarna  - hundarna är i lite väl gott hull!  Kanske inte så mycket Minty, mer speciellt Qula och faktiskt även Bambi.... Med Bambi har det väl aldrig hänt förut... men med all den här snön skenar hon inte så mycket på promenaderna utan håller sig mest till där det är plogat. 


Längtar till att börja träna ordentligt igen! Är så kul att ha två hundar att träna och jag är himla glad över min Q-unge  !



När jag tänker på hennes första år så tycker jag att hon varit frisk men när jag skrev min årssammanfattning märktes att det inte riktigt varit så. Jag hoppas självklart nu att vi ska kunna träna på i år utan större avbrott.


Två av avbrotten förra året hade med hormoner att göra, först löpet och sedan skendräktigheten som kom väldigt långt efter löpet. Detta är min tredje tik och med Minty var det så att när hon var 4-5 år började hon bli skendräktig och därefter blev hon det efter varje löp. Bambi däremot har aldrig varit skendräktig.


Nu blev Qula skendräktig redan vid första löpet men kommer hon att bli det efter varje löp???? Eftersom hon blev såpass påverkad känns det som ett riktigt avbräck. Får se hur det blir denna gång, kanske p-piller är en lösning men gillar inte det riktigt.


Har haft lite mailkontakt med Q-syskonens mattar och hussar och planer för vår/sommar har börjat ta fart! KUL!!!

 
 
Johanna och Zelle

Johanna och Zelle

19 januari 2010 23:26

Fantastiskt fina hundar, och fotografier!

http://johannamarianilsson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 2 juli 2012 21:23

Finaste Bambi blev bara drygt 8 år. Nu har det gått en vecka och jag ska försöka skriva om det som har hänt, att min fina Bambi är borta… det känns fortfarande helt ofattbart. Orkar inte skriva några detaljer men för ett ...

Av Tina - 6 juni 2012 20:18

  Jag skulle kunna kopiera inlägget jag skrev för ett år sedan! Världens finaste Minty är fortfarande pigg, glad och leker fortfarande med sina leksaker och har gärna dragkamp (fast nu är det mest med nykomlingen Penny).   Visst märks det at...

Av Tina - 18 april 2012 15:04

  ...fortsätter växa! Nu är de DNA-testade och därmed registrerade med namn. De lever fortfarande livets glada dagar och kommer så göra i några månader framåt. I höst börjar sedan allvaret!     Lucia       Cinna T.    ...

Av Tina - 3 april 2012 09:09


Får jag presentera - Andvikens Penny Lane !!         Mina fina busiga mjuka roliga labradorvalp som idag är 11 veckor.   Har ända sedan jag bestämde mig för att sluta träna Bambi för snart ett år sedan velat ha en hund till. Tycker det ä...

Av Tina - 22 november 2011 00:43


    Cinna 5 mån och Lucia 4 mån!  

Ovido - Quiz & Flashcards